ÉszKöz
Advertisement

Lezajlott rendezvényekről olvashatsz itt beszámolókat.

2009[]

2008[]

2007[]

2006[]

2005[]

2004[]

2003[]

2002[]

2001[]

Régebbi játékok és történelem[]

Az Internet széleskörű elterjedése előtt meglehetősen szétszórt volt a közösség, így részinformációkból próbáljuk összeszedni a régebbi eseményeket és egyáltalán az élő játék megjelenését Magyarországon.

  • 1996(?) - Veszprémi és nagyatádi szerepjáték találkozó keretein belül megrendezett élő szerepjátékok. Elsősorban akadályverseny jellegűek, a szervezők több ponton elhelyeznek NJK-kat, eseményeket, és a játékosok kis csoportokban végiglátogatják ezeket a helyeket. A veszprémi történetben valamifél vámpírt kell megölni, és az ehhez szükséges dolgokat kell összeszedni. Nagyatádon egy kastélyt megszálló démon vagy szellem elpusztításához szükséges varázsigéket gyűjtögetik a játékosok.
  • 1996 - Az első Ostromjáték megrendezése. Kezdetben még nem volt tiszta, hogy "klasszikus" élő szerepjáték, vagy harci játék válik belőle. A harcok közt szerepjátékos átvezetések alakultak ki, gyakran erősen színpadias jelleget öltve.
  • 1994-97 - helyi lájvok Sopronban. Kezdetben rövid, délutáni, esti szórakozások, hegylakó/zombi rendszerrel, késöbb fejlődő, ámde AD&D-t idéző sok életerős és varázslatos szabályrendszerrel. Kizárólag a helyi szerepjátékosok között toborozva. Csúcspontja a 20-25 fő körüli megmozdulás a Várhelyen. Mivel az embereket mindig nagyon nehéz összeszedni, ezért aztán a szervezési kedv egy idő után megcsappant, majd teljesen meg is szűnt.
  • 1990 Az első publikus (nem meghívásos) élő fantasy szerepjáték, amelyen a legendák szerint körülbelül 200 fő volt jelen. A rendszer AD&D alapokon nyugodott, mai szemmel akadályverseny-stílusba tartozó játékkként került be a történelembe.

Nem csak legenda, bizony 200-an voltunk kb. és a Hüvösvölgyben volt a játék. Még mai szemmel is zseniális kosztümök és jelmezek születtek... A kaland pedig az volt, hogy egy serleget kellett megszerezni, amivel a Fő Szörnyet lehetett legyőzni talán inni kellett belőle először és utána az ember szupererős lett?... vagy valami ilyesmi. Valóban akadályversenyhez hasonlított, hol logikai feladványt kellett megfejteni, hogy pedig megküzdeni az ellenféllel. A csata körökre bontva működött, előre nyomtatott táblázatokból olvastuk ki a d20, d12, d8, d6, d4 értékeket... Az AC jelzésére mindenki viselt egy BKV-s bérlettokot és abban egy papírra volt felírva az érték... :-) A kincsek között voltak varázsitalok, és egyéb varázstárgyak. A szervezők főleg az Eötvös klub (mai Centrál kávéház)-ban szerepjátékozók közül kerültek ki. Voltunk vagy 25-en.

  • 1989 Az 1990-es Hüvösvölgyi játék tesztjátéka a Pilisben. Valahol Pilisszentkereszt környékén ősszel az erdőben. A 25 fős szervező csapat vett rajta részt. Arra még emlékszem, hogy a fő szörny itt egy sokfejű viziszörny volt, aki lényegében egy támadással egy kalandozót kiírtott. Úgy lehetett megúszni a helyzetet, ha az ember a hüvelykét a szájába vette, mert így hasonlított a szörny kicsinyére, és akkor az nem bántotta...
Advertisement